niedziela, 29 kwietnia 2012

Bike Season ;*

Czy zaczęliście już sezon rowerowy ? Ja właśnie ostatnio kupiłam rower miejski oczywiście najmodniejszy model w tym sezonie " Lady Victorie " miętowego . Rower to wspaniała forma rekreacji, dzięki której można poznać wraz z przyjaciółmi bliższą i dalsza okolicę także  w czasie jazdy  na rowerze podnosi się sprawność całego układu mięśniowego, poprawia funkcjonowanie układu oddechowego i układu krążenia, a także zwiększa się wydatek energetyczny organizmu.
                              Korzyści z jazdy na rowerze


  • Najwięcej korzystają nogi, poczynając od stóp poprzez łydki, a na udach kończąc. Jeśli dawkujemy jazdę rozsądnie, łydki i uda stają się smuklejsze i tym samym zgrabniejsze.
  • Wzmacniają się biodra, mięśnie grzbietu i brzucha. Niezbyt rozciągnięte i zwiotczałe mięśnie, nabierają sprężystości, a ich masa powoli zaczyna wzrastać.
  • Podczas jazdy pracują również mięśnie grzbietu i rąk, choć nie w takim stopniu jak mięśnie kończyn dolnych. Utrzymanie bowiem kierownicy na nierównym terenie wymaga znacznej siły. W ten sposób podnosimy również ich sprawność i wzmacniamy oraz pracujemy na ich ogólny rozwój.
  • Jazda ma także wpływ na kręgosłup. Dlatego tak ważne jest ustawienie kierownicy i siodełka na prawidłowej wysokości. Jeśli kierownica ustawiona będzie zbyt nisko - po zejściu z roweru, mogą nam dokuczać bóle pleców. Kręgosłup odciąża się i gimnastykuje, jeśli jedziemy w pozycji wyprostowanej, kiedy nadmiernie się nie pochylamy, a cały ciężar spoczywa na siodełku.
  • A co też ważne, ta forma wysiłku fizycznego, nie obciąża układu kostnego tak więc wszyscy na rowery i spalamy zbędne kalorie , poniżej przedstawiam moja Victorie >

          I oczywiście nie może zabraknąć mp3 do jazdy na rowerze ja zakupiłam na allegro kolor turkusowy , ale na wstępie wymieniłam słuchawki na philipsa 



    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz